Tuesday, April 24, 2012

Hott!!! Anak Kami Nak Belajar!





Di Pasir Putihelantan sekumpulan ibu bapa bertindak membakar kain rentang Mahasiswa Solidariti Mahasiswa Malaysia yang terpampang wajah Adam Adli. Kumpulan ibu bapa berkenan menyuarakan bantahan terhadap mahasiswa biadap yang sekarang ini menghasut mahasiswa lain konon bangkit menyuarakan ketidakadilan dalam sistem pengajian tinggi di Malaysia ini.

Kumpulan ibu bapa ini menolak sebarang tindakan subversif supaya ank mereka tidak terpengaryh dan belajar bersungguh-sungguh mengenggam segulung sijil diploma atau ijazah. Sekalian lebih maklum rakyat Kelantan sangat daif dan kekurangan bakat unggul anak muda untuk mereka keluar dari status taraf hidup yang kebanyakkan miskin tegar. Atas kesedaran itu,mereka berkerat tulang memerah keringat untuk menghantar anak-anak mereka ke universiti.

Syabas untuk IbuBapa Pasir Putih Kelantan yang dengan lantang menyuarakan pendirian. Bagaimana pula pendirian ibu bapa mahasiswa yang melakukan demonstrasi mansuhkan PTPTN di Dataran Merdeka baru-baru ini?????
Pendapat peribadi penulis menyatakan disini merasakan amat memalukan bagi mahasiswa kerana sebelum ini jarang ibu bapa atau institusi kekeluargaan membantah kehadiran mahasiswa untuk hadir dengan agenda jika ia perkara sentuh hal pengajian mahasiswa itu sendiri. Nyata perkara yang diketengahkan Adam Adli dan regim SMM itu perkara yang membawa kemusnahan masa depan dan kemandiran hayat pendidikan anak bangsa....sebab itu golongan ibu bapa ini menolak keras.

No comments: